lördag 2 april 2011

Tårt-tutorial...








Har fått några frågor om hur jag gör mina tårtor till tårtboxarna...och eftersom jag håller på och gör en bröllopstårtbox nu så passade jag på att fota medan jag gjorde tårtan :)

Jag stansar ut tre rundlar med spellbinders...sen skär jag remsor som i mitt fall är 3,5 cm breda...jag bigar vid 2,5 cm...den bit som är en cm "taggar" jag sen...dvs klipper så det blir små trekantiga taggar...sen använder jag dubbelhäftande tejp runt cirkeln och sätter på remsan runt om...låter den lappa över lite på slutet som jag oxå fäster med tejp...bara att göra tre olika storlekar...limma fast dem på varandra och börja dekorera =)

5 kommentarer:

  1. Hej Annicka!

    Så många snygga alster du gjort sen jag var här sist! Kanon!

    Tack för tutorialen! Jag ska försöka mig på det nån gång.

    Ha en trevlig helg!
    kramis Pernilla

    SvaraRadera
  2. Tack för beskrivningen !!
    Skall prova denna söta tårtan.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Tack för att du delar med dig. Ska försöka att testa ngn gång. Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. VILKEN KANON TUTORIAL DU BJUDER PÅ TACK SNÄLLA:) Så himla snällt av dig att du delar med dig till oss andra:)
    Ha en toppen dag och vecka, kramar från Lilla vännen Inger:)

    SvaraRadera
  5. Tack för en bra beskrivning!
    Har sett dina fina tårtboxar förut och varit väldigt sugen att testa att göra en själv, men än så länge har det bara blivit en tanke... Men nu ska jag nog göra ett försök =)
    Kram, Therése

    SvaraRadera