måndag 4 januari 2010

Fönsterask...












Snubblade in på en polsk blogg härom kvällen...fick syn på denna söta ask...måste göras tänkte Annicka =) Hon som har gjort förebilden heter Agnieszka...titta in på hennes sida och se allt fint som hon gör! Makalöst!
Hon har ingen mall eller så utan jag har tittat på hennes bilder och gjort så gott som jag kan...jag gjorde asken 10x10 cm, men storleken kan man ju naturligtvis göra som man vill...Fönstret fick bli i krympplast =)...hade OH-plast som inte gick att finna...men så länge jag inte slänger in den i ugnen så funkar det ju utmärkt...ha haa
Själva hjärtat är ju ursött å sååå enkelt...och billigt att göra...man ritar av ett hjärta och klipper ut.. stansar ut en hoper blommor i samma papper...limmar på, några halvpärlor och vips har man en jättesöt dekoration...
Jaaa, den här kortasken blev jag mycket förtjust i :)



3 kommentarer:

  1. Tack för länken...mycket fint hon gjort. Blev riktigt sugen på att göra en ask.
    Kram Tesa

    SvaraRadera
  2. Åhhh så fina saker du gör! en sån ask har jag, så jag måste nog göra nått med den jag också!
    Kram lene

    SvaraRadera
  3. Bara så.... Helt underbar... dregglar*

    SvaraRadera