fredag 22 januari 2010

Tekorgen...

Hej gott folk!
Först vill jag passa på att tacka er alla som skrivit så snälla och fina kommentarer till mina alster! Tusen tack! De betyder jättemycket för mig då jag fortfarande känner mig så amatörmässig jämfört med er alla andra, ni är sååå duktiga allihopa!

Sen har jag fått en fråga om måtten på min tekorg...Eftersom det inte fanns någon tutorial så har jag tittat på bilder och jobbat på frihand...så här gjorde jag och dessa mått valde jag för att göra min korg ;

Först gjorde jag en basask som är 12x12 cm...då får man plats med två rader med tepåsar..höjden på asken gjorde jag 6 cm...
Sen skar jag 2 cm breda remsor i matchande papper...dessa flätade jag sen ihop och limmade fast på utsidan av basboxen...
Till handtaget skar jag en remsa som är 5x30 cm...den kanstansade jag på båda sidor...kom på att jag nog ska säkra handtaget med några brads oxå, limmade bara...håller visserligen att lyfta den fyllda korgen.. men för att vara riktigt säker ska jag klämma dit några sådana oxå...:)
Jaa...tror det var allt va´?! Har jag glömt något så är det bara att hojta till...:)

1 kommentar:

  1. Du är så otroligt duktig på det du gör! Jag är också nybörjare och har hållit på drygt ett år med detta, men jag ligger så långt ifrån dig! Du är riktigt duktig! Jag gillar allt du gör! :) Det är så härligt att titta på dina alster! :)

    kram Becca

    SvaraRadera